Van Bertrand naar Moncton 21 juni 2016

21 juni 2016 - Moncton, Canada

Na weer een groots ontbijt en afscheid nemen van onze medegasten en gastvrouw op weg richting Moncton. Een ritje van 250 km. Zo langzamerhand een makkie voor ons. We hadden niet veel gepland en verwachtten een rustig dagje met niet veel hoogtepunten. Hoe anders zou het worden. De eerste stop was bij een eco centrum dat luistert naar de naam La Dunne de Bouctouche. Een moeras gebied dat langs de kust ligt en waar men een wandelroute op een houten vlonder heeft gemaakt. Dit gebied is een broedplaats voor tientallen vogelsoorten. Alleen nu was er nog geen kip te zien. Een paar verdwaalde kraaien, meer niet. Toch een leuke wandeling en een stuk langs het strand gewandeld. Door richting Moncton naar de Magnetic Hill. Geen idee wat we daar konden verwachten. Na betaling van € 5,00 moesten we boven aan een heuvel gaan staan, ongeveer 100 meter vooruit rijden de heuvel af dan aan de linkse kant van de weg gaan staan. De auto in de vrij en de voet van de rem. Tot onze verbazing ging hij vanzelf achteruit de heuvel op. Hoe het kon ???

Daarna verder over een weg door het bos richting Moncton. Opeens zagen we een groep mensen opgewonden gebaren maken. Wij ook gestopt, de auto aan de kant gezet en ja hoor, eindelijk de BEER, 2 lagen rustig en 1 was aan het zoeken. Natuurlijk goed afstand bewaren, maar met wat inzoomen een prachtige foto kunnen  maken.

Zo dicht kom je  er niet vaak bij. Onze dag was weer goed want tot nu toe hadden we maar haas gezien en een vracht doodgereden bevers.

Gauw naar de foto's.

Tot de volgende  keer.

Groeten van ons.

Rina

1. Suus Van Ewijk:
    22 juni 2016
    Wauw!! Wat een gave foto's. Dat "bergrijden" verhaal nog maar eens onder de loep nemen als jullie terug zijn. Leuk stukje weer! Ly x