Edmundston naar Quebec en de dag daar 26 en 27 juni

28 juni 2016 - Montreal, Canada

Helaas hebben we veel wifi storing gehad en kan ik nu pas het laatste gedeelte van de reis omschrijven. Het is hier nu dinsdagochtend 05.45 uur en heb ik nu eindelijk verbinding. We waren gebleven bij ons vertrek uit Edmundston en gaan richting Quebec. Een rit van 235 km. We hebben eerst de highway nr 2 gevolgd en zijn op een gegeven moment over gegaan op een kleinere weg langs de rivier. Geen succes want omdat het zondag was, konden we daar nergens een bak koffie kopen. Maar weer gauw de grote weg op gegaan. Omdat we vroeg waren hadden we besloten om die dag al naar de waterval in Quebec te gaan. Deze ligt in het Park de la Chute Montmorency en heeft een hoogte van 86 meter. Een indrukwekkend gezicht, vooral omdat het in 2 etappes gaat. Het geeft in iedergeval mooie foto's. Je kunt met de trap naar beneden om er heel dichtbij te komen. Helaas moet je ook weer omhoog. Om wat van de geschiedenis van het park te weten te komen, moet je maar eens zoeken op Internet naar Chute Montmorency. Daarna naar het hotel en na een heerlijk diner was deze dag ook weer voorbij. Maandag hebben we een tour geboekt met de hop on hop off bus en zijn we heel Quebec doorgegaan. Wat een indrukwekkende stad, prachtige gebouwen en een zeer rijke geschiedenis. Het voortreffelijke ver om dat allemaal hier neer te typen, maar je kunt Veel vinden via Google of zo. We zijn ook nog in de citadel geweest, dat is een fort dat door de Fransen in 1750 is gebouwd en door de Engelsen in 183 is voltooid. Het werd gebouwd ter verdediging van Quebec tegen de Amerikanen. De Amerikanen zijn nooit meer gekomen dus eigenlijk was het niet nodig geweest. Of ze kwamen niet omdat het fort er stond, dat kan ook. Kijk maar op http://www.lacitadelle.qc.ca.

Dat was onze dag in Quebec.

Vandaag dinsdag gaan we richting Montreal na eerst nog langsneen grote basiliek hier in Quebec te  gaan. Daarna zit het er bijna op, morgen vliegen we eerst naar New York voor

1. Jan en Hetty:
    29 juni 2016
    We hebben genoten van jullie reis, goede reis terug.

Gr. Jan en Hetty
  2. Leonie en Jan:
    1 juli 2016
    Net terug van vakantie hebben we alle verhalen maar in een x gelezen! Nou het was weer een geweldige reis hoor, ook wij hebben er nog even van genoten! Mooie foto's gemaakt! Tot gauw!