van Fredericton naar Edmundston op 25 juni 2016

25 juni 2016 - Quebec, Canada

Totaal af te leggen ongeveer 235 kilometer. De hele rit ging langs de Saint John rivier. De eerste stop was in Hartland waar de langste overdekte brug ter wereld over deze rivier ligt. Knap staaltje werk en het brengt wat leuke foto's op. Leuk was ook gesprek dat we hadden met een stel van boven de 60 die volgende maand gaan trouwen. Ik zei good morning en voor we het wisten hoorden we de hele familie geschiedenis. Hartstikke leuk mensen die we trouwens veel ontmoet hebben. Door naar Grand Falls. Een plaatsje waar de Saint John rivier versmald tot een geultje van 30 meter breed . Ze hebben daar een dam gebouwd waar ze stroom opwekken en water door laten. Dit water vormt de waterval midden in het stadje. Commercieel helemaal uitgebuit natuurlijk. Wel een spectaculair gezicht. Jammer dat er nu weinig water door stroomde. De rivier komt 3 kilometer verder weer tevoorschijn uit een rots gebied, maar wordt eigenlijk door een tunnel van 10 meter doorsnee naar dat gebied gebracht. Er tussen in vormt een stuk met rotsen een prachtig natuurgebied. Iemand is daar slim op ingesprongen en organiseert nu boottochten met een soort platbodem waar 8 mensen op mee kunnen varen. Hij vaart dan tussen de rotsen door wat prachtige foto's oplevert. Ik kan niet uitleggen hoe mooi dat was, en hoop dat de foto's dit een klein beetje kunnen. Het was weer een geweldige dag met op het laatst nog als toetje een prachtige B&B. Ik doe er een foto van bij.

Morgen richting Quebec City voor de laatste 3 dagen.

Groeten van ons,

Rina

1. Jan en Hetty:
    26 juni 2016
    Het is weer een bijzondere reis geworden Rina en TJ, hele mooi foto`s en verhalen we hebben ook een beetje genoten van dit bijzondere mooie land. Nog drie dagen genieten.

Gr. Jan en Hetty.
  2. Jan en Hetty:
    26 juni 2016
    Het is weer een mooie reis geworden Rina en TJ, mooie verhalen en mooie foto`s we hebben ervan genoten. Nu nog drie dagen en het zit er alweer op, geniet er van.

Gr. Jan en Hetty
  3. Jan en Hetty:
    26 juni 2016
    Heel vreemd, het eerste verhaal van ons zagen we niet meer dus opnieuw gedaan. Nu staan ze er allebei.

Gr. Jan en Hetty
  4. Jose Peters:
    26 juni 2016
    Je kunt op foto's nooit helemaal laten zien hoe mooi het was, maar met de verhalen erbij komen jullie toch een heel eind. Geniet nog even en tot ziens. Ik hoop dat we snel iets kunnen afspreken met z'n allen. groetjes, Jose