Weer thuis

3 juli 2016 - Tiel, Nederland

Zo, na een rustige reis zijn we donderdag al vroeg geland op Schiphol. Taxi Bianca stond klaar om ons thuis af te leveren. Over de laatste dag in Canada is niet te vertellen. Die dag hebben we alleen maar gereisd.   We kijken terug op een fantastisch avontuur in een geweldig land. We hebben prachtige dingen gezien en heel vriendelijke en aparte mensen ontmoet. Niet iemand die we ooit nog terug zullen zien, maar wel die we nooit meer zullen vergeten. Mensen die spontaan aan je vragen of ze ergens mee kunnen helpen als ze zien dat je er wat verloren bij staat. Bijvoorbeeld de vrouw die haar trimclubje verder liet hollen, terug kwam naar ons, hielp met de weg te wijzen en toen als een gek weer terug naar haar groepje moest rennen. Onvergetelijk. We hebben gesprekken gehad zo maar in een winkelcentrum waar een man vroeg of we 50 km terug wilden rijden om even Nederlands te gaan praten met een wat demente vrouw uit Nederland. Dat zou ze wel leuk vinden. We hebben beloofd dat, als we weer in de buurt komen dat graag zullen doen Ook het gesprek met de oude man die kinderboeken schreef zal ons bij blijven. Als het boek klaar was, tekende hij het verhaal op A4 papier, kleede zich als de hoofdfiguur uit het verhaal en ging dan naar scholen, zelfs in Frankrijk, waar hij dat verhaal dan vertelde. De fantastische verteller die in 1 van de B&B s'morgens de meest mooie verhalen kon voordragen. Zijn verhaal over links - en rechtsbenige berggeiten zal me altijd bij blijven. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar we hebben ook heel veel gezien. De hoogtepunten? Bonavonture eiland met zijn tienduizenden vogels, De walvissen en dolfijnen in Tadoussac, de geweldige watervallen in Québec, de vaartocht tussen de rotsen bij de Gragd Falls. Niet te vergeten de prachtige plekjes langs de route. Als je even de moiete nam en een zijweggetje insloeg, zag je de meest mooie stekjes. Voor ons weer een onvergetelijke vakantie die we hebben mogen delen aan zo'n 17 volgers. Allemaal hartikke bedankt voor de reacties. En nog sorry dat ik jullie voor de gek heb proberen te houden met de beren.

1. Jose Peters:
    3 juli 2016
    Jullie bedankt Rina en Teunis voor het mee laten genieten. En van die beren leg je nog maar eens uit als jullie hier zijn.
    Tot de 24e, groetjes,
    Jose
  2. Jan en Hetty:
    4 juli 2016
    Ook van ons bedankt voor het prachtige reisverslag en zoals Jose al zei, " 24 juli ".

Groetjes Jan en Hetty.
  3. Suus Van Ewijk:
    4 juli 2016
    Blij dat jullie weer terug zijn!! :-)
    Heerlijke reisverslagen om te lezen en super trots dat ik van die reislustige ouders heb. We hebben het niet van vreemde!
    Op naar het volgende avontuur ly x
  4. Ton en Ina,:
    5 juli 2016
    fijn dat jullie er weer zijn, we hebben genoten van jullie prachtige verhalen.
    op naar de volgende reis.
    Groetjes Ton en Ina