reis naar Fredericton en de dag daarna. 23 en 24 juni 2016

24 juni 2016 - Fredericton, Canada

De rit van Moncton naar Fredericton was 175 km. Het ging weer over de gebruikelijke wegen door de bossen. Onderweg was er niet veel bijzondere te zien   Daardoor waren we al vroeg in de stad. Fredericton is de hoofdstad van New Brunswick. Toch is er qua toerisme niet echt veel te doen. Het draait vooral om kunst galerieën en museums. De stad heeft een lange historie op dat gebied. Niet alles was al open en mede daardoor liepen eigenlijk maar  een beetje rond. We konden nog niet inchecken en zijn maar op zoek gegaan naar wandel routes. Op dat gebied zat te doen. We hebben er 1 uitgezocht van 8 km en maar op pad gegaan. Toen we terug waren konden we de B&B in. Dit bleek weer een gewoon huis te zijn waar de vrouw er wat bij verdiend met een B&B. Dit is bij verre het beste wat we tot nu toe hebben gehad.

Vandaag is het eigenlijk een beetje een niets doen dagje geworden. Canadese tijd 14.00 uur hadden we een afspraak met Moniek om via facetime contact te hebben. Daarvoor hadden we wel een Internet verbinding nodig. Dus niet te ver weggegaan. Na het bellen zijn we de stad ingegaan en hebben we een boottocht gemaakt op de Saint John rivier. Best leuk. Daarna op een foodmarket waar van diverse culturen voedsel werd verkocht, ons tegoed gedaan aan Bangkok food. Heerlijk

Ik doe er wat foto's bij van hier en eerdere ritten.

Voor ons weer 2 dagen voorbij. Het schiet alweer naar het einde. Morgen richting Edmundston met een tussenstop bij de Grand Falls. Daarover later.

Groeten van ons,

Rina en Teunisjan,

1. Yvonne van Ewijk:
    25 juni 2016
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven en iedere keer weer nieuwe foto's te zien. Wat een mooi land! Geniet er nog even van!
    Dikke kus, Yvonne
  2. Jan en Hetty:
    25 juni 2016
    Het zit er bijna op, maar jullie zullen nog veel zien de laatste dagen en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Jan en Hetty.