dagje Moncton 22 juni 2016

22 juni 2016 - Baddeck, Canada

Vandaag over de bodem van de zee gelopen. Ongeveer 40 kilometer vanaf Moncton heb je de Hopewell Rocks. Een verzameling rotsblokken die in de zee staan en bij laag water vrij komen. Daar kun je n omheen lopen. Een stuks van ongeveer 2 kilometer lang en 50 meter breed valt helemaal te bezichtigen. Best een spectaculair gezicht. Toen wij er waren om 08.30 uur, toen was het laag water  was het erg mistig. Jammer van de foto's, maar het ziet er wel spannend uit.

Zoek op Internet maar eens naar de Hopewell Rocks.

Daarna naar Fundy National Park gereden. 2 mooie wandelingen uitgezocht en deze uitgelopen. Bij een nationaal park moet je je niet een park voorstellen met een hek er omheen. Het is gewoon een doorgaande weg door  een bos, maar dit gedeelte wordt beschermd en onderhouden. Het kost € 7,50 om er doorheen te rijden of daar de hele dag te zijn. Je kunt er wandelen, zwemmen, kanoën, van alles. Zodra je er door bent, worden de wegen weer slecht, zijn hele stukken bos gekapt en wordt er ook geen onderhoud meer gepleegd. Wij hebben in ieder geval genoten van de natuur en de mooie uitzichten. Geniet van de mooie foto's.

Oh ja, de beren van gisteren,.............. zaten in de Moncton ZOO. Ik heb moeite moeten doen om het hek er niet op te krijgen. Geintje dus.

De groeten van ons

Rina

1. Jan en Hetty:
    23 juni 2016
    Dus lieve schoonzus, je hebt ons belazert. Dat is niet zo fraai, maar het was weer erg mooi zo te horen en te zien. Geniet er nog even van, het is zo de 29 ste.

Gr. Jan en Hetty.