de eerste 2 dagen

13 juni 2016

Zo, de kop is er af. De reis naar Montreal is best voorspoedig gelopen. Geen problemen op de vliegvelden, alleen bij aankomst in Montreal moet iedereen langs de douane. Als weer dat er tientallen vliegtuigen landen achter elkaar die door 7 beambten gecontroleerd moeten worden, is het niet gek dat we pas 2 uur later aan de beurt waren. De autoverhuur liep ook a niet vlot dus precies 4 uur na de landing konden we op weg naar het hotel. Omdat ik altijd denk dat ik het beter weet dan de navigatie, kostte dat enkele telefoontjes e veel tijd. Het hotel is matig maar erg vriendelijke mensen maken een hoop goed. Zondag met de metro naar Montreal gegaan. Jammer dat het weer matig was, maar toch een heleboel kunnen zien. Een stad met 2 gezichten, hele mooie stijlvolle gebouwen samen met het historische gedeelte maakt het een prachtige stad. Ook een stad waar volgens ons alle nationaliteiten die er zijn, ook wonen. We hebben geen rond rit gedaan met een bus of zo, dat was zo afgrijselijk duur dat hadden we er niet voor over. Dus zijn we maar gaan lopen en via de metro de meest belangrijke dingen gaan zien. Als lastige een ritje naar een eiland voor de haven. Toen we daar aankwamen bleek dat daar de formule 1 wedstrijd gereden was. Wij kwamen daar al de supporters tegen die met de metro weer naar Montreal wilden. Er stond een menigte voor de ingang van de metro. Gelukkig had Rina een goede ingeving, vanaf een eiland vaart meestal ook een boot. Dat was gelukkig ook zo en tegen betaling van bijna 8 dollar zijn we meegevaren. Zo liep onze dag toch nog goed af. Maandag gaat de reis dan echt beginnen. De eerste stop wordt La Tuque . Maar daarover later. Ik doe er nog wat foto's bij van Montreal. ook namens Rina de groeten van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Hetty:
    15 juni 2016
    Een late reactie van ons, we dachten dat het de laptop was maar het bleek de muis te zijn. Het zijn weer prachtige foto`s en het beloofd weer een mooie reis te worden. Kijk a.u.b. uit als jullie gaan wandelen, niet te ver graag en rij voorzichtig. Niet te hard inhalen, je weet wat daar van komt.
    Gr. Jan en Hetty