van Perce Naar Bertrand en de dag erna

20 juni 2016 - Margaree Harbour, Canada

Allereerst de wijziging in onze trip. Ik had al uitgelegd dat we iets veranderd hadden. Zoals eerst gepland, deden we diverse dagen 1 nacht blijven en dan weer door doordat de ritten vaak 350 km waren, bleef er te weinig tijd over om iets te zien en zouden we maar aan het racen zijn. We hebben de hele route over Nova Scotia er uit gehaald. Van af vandaag gaan we anders. Morgen gaan we voor 2 dagen naar Moncton. Daarna voor 2 dagen naar Fredericton daarna weer de oude planning. Dit zal ons wat meer rust geven.

Nog wat antwoorden die jullie tegoed hebben. Hetty vroeg of het koud was op de boot in Tadoussac, ja Hetty, ongeveer 3 centimeter. Ina, het is nu hier 26 graden op 20 juni om 20.00 uur

De rit van Perce naar Bertrand ging over 405 km. Bijna geheel langs de kust. We hebben alleen wat gestopt om te eten. Verder was er niet veel te beleven. Op een gegeven moment moesten we de brug over bij Campbelton om in de provincie New Brunswick te komen. Hier ging de tijd een uur vooruit zodat het verschil nu nog maar 5 uur is. Hier vroeger. Aangekomen in Bertrand blijkt de B&B gewoon bij iemand thuis te zijn. We zitten lekker in de woonkamer en lopen zo de slaapkamer in. Gaat dus goedkomen.

Het ontbijt is geweldig, warme toast, eitje, fruit, alles er op en er aan. Er zijn nog 2 gasten, moeder en dochter uit Frankrijk. De dochter woont in Canada. Leuk om samen mee te ontbijten. We starten de dag met een bezoek aan Village Acadien. Een park als het openlucht museum in Arnhem. Het verschil is dat er mensen, gekleed zoals ca 1850, zogenaamd in wonen, s'avonds gaan ze weer braaf naar huis. Maar omdat het niet druk was, hadden ze alle tijd voor ons. Hartstikke leuke gesprekken gehad en toch wel veel van opgestoken. Het werd echter veel te warm, dus hebben na 3 uur wandelen een eind aan gemaakt. Daarna zijn we nog naar een aquarium gegaan waar, naar zeggen, om 16.00 uur zeehonden gevoerd zouden worden. We verheugden ons daar al op. Toen we er aan kwamen bleek het maar een klein museum te zijn met wat kale bakken met vis. Wel mooi hoor. Op zoek naar de zeehonden, kwamen we een bassin tegen met 3 vol wassen en 1 baby zeehond. Exact om 16.00 uur kregen ze wat haring en na 5 minuten was het voorbij. Daarna nog naar de vuurtoren van Misco gereden. Voor $ 6,00 pp mochten we naar boven. Dat was onze dag. De temperatuur is prima, 28 graden.

Nog een leuk verhaal over onze medestanders. Ik schreef dat wij met de boot naar dat vogeleiland zijn geweest in Perce, op de terugweg de dolfijnen gezien. Toen de gasten hier arriveerden, vertelde ze hetzelfde verhaal. Blijkt dat zij in Perce op dezelfde boot zaten. En we elkaar 400 km verderop weer tegen komen.

Groeten

1. Jan en Hetty:
    21 juni 2016
    Er zal wel verschil in zitten "koud en 3 cm" en dan bij 26 graden, toch ? Deze route was weer afwisselend met mooie foto`s.
    Gr. Jan en Hetty