Mantane naar Perce

19 juni 2016 - Bertrand, Canada

Ik maak dit verslag op zondag 19 juni in Bertrand. De wifi in Perce was zo slecht dat ik wat achterstand heb opgelopen. Hier in Bertrand is het een super wifi dus daar gaan we.

Het verslag gaat over de rit van Mantane naar Perce op vrijdag 17 juni. Het eerste gedeelte van de route was niet denderd had ik al geschreven gisteren. Vanuit Mantane werd het echter steeds mooier. De route gaat langs de kust voor 200 kilometer. Het is een prachtige route met veel uitzichten langs de route. Foto's maken heeft niet veel zin omdat het eigenlijk steeds op hetzelfde neerkomt. Dit gaat zo de eerste 200 km door. In het plaatsje Cap chat een uitstapje gemaakt naar een windmolenpark. Hier staan de molens midden  in het bos. Dan hebben ze het er bij ons over dat ze niet 20 km in de zee mogen staan omdat ze dan het uitzicht bederven. Hier staat ook de grootste windmolen ter wereld. Deze heeft geen wieken maar 2 halfronde verticale bogen. Alles stond stil dus geen idee hoe dat er uitziet. We konden tegen betaling van $ 25,00 per persoon met een gids mee omhoog. We hebben voor de eer bedankt want het was 100 meter een draaitrapje op. Op 30 en 70 meter was wel een tussenstop. Als ik nou de $ 25,00 gekregen had. Ze noemen dat ding de Eole Tower. Zie ook http://www.eole capchat.com

Daarna weer door op de 132 en bij Saint Marime du Mont Lois afgeslagen op de 198 naar Perce. Een 139 km lange weg dwars door de bossen. Nog even een tussenstop gemaakt bij Mudochville, een oude mijnstad, maar nu hartstikke saai.

De weg door het bos verveeld na 50 km eigenlijk ook al want het is allemaal hetzelfde Alleen kwamen we wat leuke stukjes tegen van speciaal aangelegde visplaatsen langs de rivier. Hier nog wat foto's en een video gemaakt.. Gauw door naar Perce en het Motel. Beetje oud, maar wel netjes. Na geïnstalleerd te zijn eerst over de wifi geklaagd. Konden ze niet aan doen, maar de volgende morgen was er een monteur die het toch aan de gang kreeg. Geniet van de foto,s en de video. Laat even weten of de video gelukt is.

Dat was weer een lange dag dus s'avonds lekker wezen eten en naar ons bedje

Dat was dus  weer een dag.

Groeten van ons

Rina en Teunisjan

1. Jan en Hetty:
    20 juni 2016
    Bij zo`n lange eentonige weg moet je wel goed bij de les blijven broer, hopelijk is volgende rit wat spannender.
    Gr. Jan en Hetty.