Tadoussac naar Mantane

18 juni 2016 - Bertrand, Canada

Helaas wat wifi problemen gehad, daarom deze wat later. Deze is van donderdag.

Ook de foto's zijn niet allemaal goed overgekomen, maar dag maak ik goed als we een goede verbinding hebben.

Omdat ik vergeten was te reserveren voor de overtocht naar Mantane, zag het er naar uit dat we pas s'avonds om 20.30 uur over zouden kunnen. Dat zou inhouden dat we rond 23.00 uur in het hotel zouden aankomen. Onze redding was echter de gastvrouw, die met 1 telefoontje zorgde dat we in Forrestville de overtocht konden makenmom 12.30 uur. De route naar de boot was Weer erg mooi, Langs de kustlijn tijdens hier elk moment weer anders, stijle kliffen, bossen, mooie havens het is er allemaal. We waren vroeg genoeg in Forrestville en daar zagen we een houten stellage wat leek op een transport geul. We kwamen er niet uit en daarom vragen we jullie om hulp. Ik doe er 2 foto's bij en 1 van de tekst van een bord. Wie ziet kans dit te vertalen of op een andere manier uit te zoeken wat dit is?

De route aan de overkant was niet spannend en duurde naar onze zin veel te lang. Allemaal industrie. Dat beloofd wat voor morgen, dan moeten we nog een paar honderd kilometer op deze route rijden. Nu even naar het MCD restaurant en daarna lekker slapen.

Weer een dag voorbij.

Groeten van ons

Rina en Teunisjan

1. Moniek:
    19 juni 2016
    Is het niet iets van een vervoersmiddel van boomstammen geweest waarmee ze huizen maakte? Mn frans is niet best, excusez-moi..
    Misschien iemand anders met een talenknobbel..
    Veel plezier nog, hopelijk is de aankomende route toch heel mooi. Xx Moniek
  2. Joke en Jan:
    Hallo Rina en Teunis-Jan,
    Ook wij kunnen helaas niet vertalen wat er op het bord staat, dat begrijpen jullie wel, nog slechter dan slecht.
    Wel denken wij dat Moniek op het goede spoor zit, bomen worden gekapt in het hoog gebergte, vervoerd door olifanten naar de rivier en opgevangen op een rustige plaats, waar het voor gebruik getransporteerd kan worden op de plaats waar het nodig is.
    Wij zijn blij dat jullie het zo goed naar je zin hebben en bedanken jullie voor de reisverhalen en de mooie foto,s. (Joke vind die van de walvissen erg mooi).
    Fijne vakantie verder nog en geniet er maar lekker van.
    Vriendelijke groeten,
    Joke en Jan.
  3. Jan en Hetty:
    19 juni 2016
    We zoeken een vertaal programma, we zijn er mee bezig. Veel plezier in de volgende route.

Groetjes Jan en Hetty en Djoy (die is weer even thuis van haar stage).
  4. Jan en Hetty:
    20 juni 2016
    Wat een mooie foto`s broer en schoonzus.
    Gr. Jan en Hetty